A folyó két partján

2008.02.19. 09:45

Visegrád-Nagymaros alagút
Visegrád és Nagymaros között, a hajók és a halak alatt köti össze a két „várost” egy titkos alagút. (Na jó nem annyira titkos.) A bős-nagymarosi vizerőmű egyik „melléktermékeként” született 1995-ben. Tehát átsétálhatunk a Duna alatt.
Ez mennyire jó lenne! Ha megépült volna az erőmű, a tetején átvezetett volna egy híd is a beruházók ígérete szerint, hogy megkönnyítse a térség közlekedését. Végülis erről még csak Széchenyi óta folyik az eszemcsere. (Tiszta Júdea Népe Front a Brian életéből, no meg a Júdea Népfront.)
Végül csak az ívó- és szennyvizet, az áramot és a telefonkábeleket vezették át a Duna alatt. Az út a Duna alatt, összesen 10 perc Visegrádra, de előtte mindenféle előkészületek szükségesek az üzemeltetők részéről. Be kell kapcsolni a levegőztetést, meg ellenőrizni ezer dolgot, hiszen bármikor bármelyik vezeték berobbanhat és akkor a keskeny folyosót először elönti a szennyviz – szar halál lenne – majd a Duna. Nagyközönségnek egyébként nem nyitják ki az alagútat, én viszont kicsi vagyok... 

Azonban vannak még itt ötletek, ha nem a vízen akkor a levegőben...
Vina Projekt- Visegrád Nagymaros összekötése függővasúttal
A turizmus és idegenforgalom fellendítése céljából és az infrastruktúra fejlesztése érdekében támadt Naményi Péter Úr ötlete, hogy a két települést függővasút kösse össze. A probléma még mindig ugyanaz. Miként lehetne átjutni a folyó egyik oldaláról a másikra, ha nem akarunk több ezer forintot kifizetni a kompozásra?
Az ötlet nem rossz, hiszen Rio de Janeiro-ban is milyen remekül lehet függővasutazni a Cukorsüveg hegyre! Mennyire jól működik ez külföldön! (Ettől mindig úgy érzem, mi magyarok népmeseileg determinálva vagyunk. Van az itt és van az üveghegyen túl.. ahol van az üvegzseb is..)
Mivel munkaerőhiány is van Visegrádon a sok-sok szállodában, több szempontból is jó lenne megoldást találni erre a nem túl kellemes kényszerhelyzetre.
Egy drótkötélpálya már működik Visegrádon, a Canopy. Igaz egy óra alatt lehet lejutni a pályán, mivel a csoportokat 8-10 fővel indítják és elég sokat kell várakozni az oszlopokon mire sorra kerül az ember, 3.800 forintnyi pénzért. Nekem semmi extrém nem volt benne az áron kívül, kifejezetten unalmasnak találtam a csúszkálást mert a magasság nem jelent kihívást de sokan teljesen pánikba esnek a három emelet magas oszlopokon. Úgyhogy függővasút is, meg a drótkötélpálya is kilőve a tériszonyosok miatt nekik marad az alagút, melyből viszont a klausztrofóbiások maradnak ki.
Kompromisszumos megoldásként javasolnám a hídat.
Ui: Naményi Úrnak! Erőt, egészséget és még sok-sok évnyi kitartást kívánok a fantasztikus tervének megvalósításához!

A bejegyzés trackback címe:

https://visegrad.blog.hu/api/trackback/id/tr81345274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Naményi Péter 2008.04.26. 08:25:41

Tisztelt "EHCSK"!

Véletlen akadtam erre a cikkre, örültem neki. Azért is írtam ki néhány éve az iskolákban rajzversenyt ebben a támában, hogy elültessem a gondolatot a következő generációkban, remélve valakinek majd - ha nem a partikuláris érdekek érvényesülnek, mint manapság - sikerül megvalósít(tat)ni az álmomat, mely aztán sokak álomszép utazását biztosíthatja. Cikke is a gondolatom életben tartását segíti. Köszönöm! Üdvözlettel a túlpartról:
Naményi Péter www.vina.hu

ugrifüles 2008.05.10. 00:46:11

Tisztelt Naményi Péter Úr!

Nagyon szépen köszönöm hozzászólását, megtisztelt vele. Bár a blog bejegyzésem igen pesszimista hangvételű, bízom benne, hogy rendkívűli ötlete a közeljövőben támogatókra talál és megvalósul. Minden elismerésem az Öné és kitartás, erőt egészséget és minden jót kívánok Önnek! Köszönettel, ehcsk
süti beállítások módosítása