Torkos Csütörtök 2008.02.07

2008.01.07. 10:16

Az idén is lehet fél áron torkosodni, Visegrádon a Nagyvillám Étteremben.(www.nagyvillam.hu)  
Az étlapon található ételek és italok feltüntetett árának csupán az 50%-a kerül számlázásra.
Nem kábítás, nem ámítás, az étlapot sem szoktál kicserélni erre az alkalomra, hiszen a cél új vendégek meghódítása, kissé a 30-as hajadonokra jellemző módon, mégpedig a hasukon keresztül.

A Torkos csütörtök lényege egy csipetnyi marketing, PR fűszerezéssel, amiből lesz kinek főzni a jövőben és lehetőséget ad reménybeli törzsvendégekre szert tenni. A lehetőség adott, a többi rajtunk áll vagy bukik.

Pályafutásom első éveit jól felépített multinacionális multiknál sikerült eltöltenem aprócska kis csavarként a hatalmas gépezetben. Majd egy giga-nagy angliai kiadó jóvoltából szinte teljesen szabad kezet kapva, a szaklapok, magazinok piacán tevékenykedtem ismét néhány esztendőt. Ezt követte marketinges munkakör a filmgyártás, hr területén, nem kevés PR és rendezvényszervezési feladatkörrel kiegészítve. 
Végül becsöppentem az Idegenforgalom, turizmus állóvízébe.
Nem mint szakember, hanem mint PR, marketing és honlap bütykölő kisiparos.

Eleinte nem akartam elhinni amit látok és nem azért mert én olyan profi lennék. (Inkább az önbizalomhiány jellemzőbb tulajdonságom, mint a győzelmi zászlós ki-vagyok-én felvonulás.. bár itt ez groteszk.)
Már javában 2-essel kezdtük írni az éveket, de még a szállodáknak, éttermeknek se honlapja, se fotóik max. papíron egy-kettő, egyszerűen semmi. Adatbázist még csak nem is remélhettem. A vendég, megrendelő telefonál aztán ennyi. Borzalmasan nehéz volt nekiállni építkezni. Ilyenkor becsatlakoznak persze a hátráltató erők is, még véletlenül sem írná be egy táblázatba kivel beszélt, vagy kinek küldött ajánlatot másrészt mivel ismerősön keresztül kerültem be, esélytelen voltam bármiféle múltbeli tapasztalatra hivatkozni.
A hibáimat észrevették így egyedül úgy tudtam túlélni azt a kőkemény munkás időszakot, hogy igyekeztem nem hibázni, 25 évesen nehéz. Hasznos tanulóévek következtek.

Megérte.
Rengeteget tanultam egy új szektorról és annak igen sajátos jellemzőiről és saját magamról, gyengeségeimről, erősségeimről. 
Olyan látványos sikert hozott a honlap, melyet soha életemben nem értem el. Igaz azokban az időkben nagyon kevés szolgáltató rendelkezett honlappal vagy amely annak nevezhető lett volna. (Az üröm az örömben, hogy "hülyék között okosnak lenni" nem nagy dicsőség. Ez egy mondás, nem spontán lehülyéztem a konkurenciát.)
A honlapok csupán az éttermek esetében 80%-os növekedést hoztak a rendezvények területén és teljesen átalakult a forgalomban a cégek, egyéni vendégek, csoportok aránya. A különböző rendezvénykoncepcióim kitalálására még mindig úgy néznek, mintha nem lennék teljesen százas, de lassan megszokják és belátják. Programot, stílust, mindig valami újdonságot kell nyújtani a vendégeknek. Az Internet pedig jó barátja a marketingnek.

Pont ezért voltam annyira boldog, amikor beindult ez a Torkos Csütörtök kezdeményezés, mert elindítottak egyfajta szemléletváltást a vendéglátás területén is, hogy ne csak egy lépéssel előrébb nézzünk a jövőben, vegyük fel a versenyt a többiekkel önigazolásgyártás helyett és helyezzünk nagyobb hangsúlyt a szolgáltatás színvonalára.

Ezt a remek programot a Magyar Turizmus Zrt-nek, és a személetet a volt vezérigazgatónak Dr. Galla Gábornak köszönhetjük, aki számos olyan kezdeményezést indított el, melyek igencsak meglódították azokat a lassan döcögő szekereket.  

Azt hiszem ebben a szakmában ha valakit, akkor Őt nagyon lehet tisztelni. (Nekem személy szerint Ő a példaképem..)
Egyszer mázlim volt és tudtam beszélgetni vele arról, miként indult a pályafutása, milyen elképzelései voltak és vannak. A stabil értékrend, lelki tartás és tisztaság mellett talán az elhivatottsága fogott meg a legjobban. Már egész fiatalon pontosan tudta mit akar, milyen céljai vannak és honnan, hová szeretne eljutni. Végigjárta azokat a  nehezen mászható létrákat külföldön és itthon is. Tanult és tanult és tanult.


Neki köszönhető, hogy a marketing szemlélet végre szerepet kapott a turizmus, idegenforgalom több területén, hogy egységesebb arculattal kezdtük el kommunikálni a világ felé kik is vagyunk mi magyarok.

El tudom képzelni milyen harcok árán, de megvalósult az a reklámkampány, amikor Magyarországot megszemélyesítették, hiszen ez a legkönnyebb és hatékonyabb módja egy "termék", "szolgáltatás" reklámozásának ha egy személyhez, figurához köthető. (sztárok, meseszereplők, híres emberek, sportolók akikkel azonosulni lehet stb.)

Jött Laky Zsuzsi, Polgár Judit és a sokat vitatott Tony Curtis stb.
Nekem kimondottan tetszett a kampány különösen a képek és a szöveg könnyed és tartalmas játéka: "Talent for entertaining, „tehetség a szórakoztatásra”.
Csúcs volt.
A 2005-ben csúcsokat értünk is el.


Megtanította járni a "gyereket" és útjára engedte. Az értékrendszere, múltja és hagyományai adottak (1956, paprika, gulyás, cigányzene, Puskás, gémeskút, Rubik kocka stb.) de a látásmódja és kommunikációja már a tökéletesen versenyképes a nyugati országokkal.

Köszönjük! és a Torkos csütörtököt is! www.menjunkenni.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://visegrad.blog.hu/api/trackback/id/tr64287872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása